Ensimmäinen laihdutettu kymppi!

Vaaka näytti -10kg joten elämäntaparemontti on hyvässä vauhdissa!

Seuraavaa kymppiä kohti kuljetaan seuraavaksi, mutta en tiedä millä aikataululla: se saattaa tapahtua nopeasti tai sitten todella hitaasti, pääasia ei kuitenkaan ole rempan etenemisvauhdilla vaan uuden opettelulla niin että pystyn jatkamaan samalla linjalla seuraavat 50 vuotta, jos niin pitkään täällä vielä kuljetaan. ;)

Vaikka paino on tippunut, tilatut vaatteet koon verran liian isoja ja saan kommentteja pienentymisestä, niin silti oma pää ei näe että mitään olisi tapahtunut, tai siis ei nähnyt, ennekuin nappasin uudet kuvat. On siellä jotain pientä tapahtunut.



Lähiaikoina olen kuulut saman kysymyksen muutamaan otteeseen: "mitä sä oot muuttanut?". En ole heti osannut oikein vastata, joten ajattelin että pieni pohdiskelu blogipostauksen verran voisi selkeyttää myös omia ajatuksiani. Muistutan vielä, että opettelen ja tutkin asioita, joten syömis- ja liikkumisasiat ovat jo nyt ehtineet muuttua blogin alkupostauksista. 
  • Koko remonttihan lähti liikkeelle siitä omasta oivalluksesta, että jotain on tehtävä, tavallaan lamppu syttyi päässä ja tuntui siltä että aika on oikea. Oma pää siis oli oikeasti ja tosissaan mukana ja valmis, lisäksi elämäntilanne oli hyvä ja koko remontin aloittamiselle löytyi aikaa. 
  • Aloitin liikkumisen pikkuhiljaa ja aluksi tärkeintä oli päästä edes ulko-ovesta ulos, jos jaksaa pukeutua, valmistautua ja astua ovesta ulos, niin kyllä silloin yleensä jaksaa käydä lenkillä; edes lyhyellä ja hei, podcastit on parasta lenkkiseuraa! Täytyy myöntää että lenkeillä en ole jaksanut käydä hetkeen, liikun niin paljon töissä että työpäivän jälkeen mielummin teen jumpan kotona lämpimässä. 
  • Pidän huolta siitä että juon päivän aikana hyvin. En juo mehuja tai sokeroituja limuja juurikaan, mutta light jäätee on yksi nykyisistä paheista... Hups. Syö yleensä melko hyvän aamupalan ja lähiaikoina se on näyttänyt tältä: 
  • Ruisleipä, leikkele, aamupalajuusto, kurkku, veriappelsiini, tee. Ihan sopiva aamupala laihduttajalle.
  • Lounaaksi töissä syön esimerkiksi jonkun valmiskeiton tai täytetyn ruisleivän ja välipalaksi nappaan töissä hedelmän tai pähkinöitä, syön siis töissä melko kevyesti. 
  • Kun tulen töiden jälkeen kotiin niin syön oikeastaan mitä mieleen juolahtaa, eilen se oli esimerkiksi kaksi tortillaa. 
  • Napostelen edelleen karkkia, mutta nykyään suklaat sunmuut säilyy kaapissa paljon paremmin kuin ennen. 

Mitään kovin suuria ihmeitä tässä ei siis olla tehty: ateriakoot on pienentyneet pikkuhiljaa, kasvisten määrä lisääntynyt, ruokailurytmi parantunut (keskimäärin syön 4x päivässä) ja liikkuminen lisääntynyt. Ei se oikeastaan ole loppupeleissä sen ihmeellisempää. 

Vinkkejä otetaan vastaan, sillä olenhan tässä itsekin vasta oppimassa näitä asioita! 

Ei kommentteja