Elämäntaparemontti 2017, missä onnistuin ja missä epäonnistuin?

Välillä tulee hetkiä jolloin koko projekti tuntuu kasalta epäonnistumisia, ja välillä tulee hetkiä kun koko projekti tuntuu onnistuvan kaikilla osa-alueilla, siksi päätinkin tehdä postauksen aiheesta ja tarkastella miten menee.
Tarkkaa aloituspäivämäärää projektille ei ole, mutta voisin veikata, että muutos on lähtenyt liikkeelle ehkä kolmisen kuukautta sitten. Täällä mennään siis vielä ihan lapsenkengissä, mutta into ei ole onneksi laantunut! 

Petrattavaa löytyy seuraavissa asioissa:
  • Syön epäsäännöllisesti ja liian harvoin, iltaan painottuva syöminen on edelleen ongelma
  • Syön liian paljon noutoruokaa tai muita suolaisia "herkkuja". 
  • Liian vähän vihanneksia ja marjoja ei ole näkynyt melkein ollenkaan. 
  • Liikuntaa saisi olla enemmän ja varsinkin kävelylenkkejä! 
Ajattelin, että miinuslistasta olisi tullut todella pitkä, mutta hämmästyin kun en yrityksistä huolimatta keksinyt tämän enempää!

Niitä onnistumisia onkin sitten vähän enemmän: 
  • En ole syönyt paljoakaan makeita herkkuja ja olen pystynyt pysymään melkein täysin erossa esimerkiksi suklaasta. 
  • Olen korvannut onnistuneesti sipsit kukkakaalilla ja kurkulla, dipin kera, näitä mussutan hyvällä omatunnolla.
  • Olen juonut vettä päivittäin vähintään 1,5l
  • En ole ostanut kotiin sokeroituja limuja tai mehuja todella moneen kuukauteen, joskus syömässä ollessa olen vahingossa saattanut ottaa esim. normaalin cokiksen, mutta jotenkin ajatus sokerin kaatamisesta alas kurkusta tuntuu... noh, väärältä. 
  • Olen syönyt säännöllisesti tasapainoisen aamupalan. 
  • Olen onnistunut pikkuhiljaa lisäämään kasvisten määrää ruokavaliossa (tässä on kyllä parannettavaa paljon edelleenkin, mutta suunta on oikea). 
  • Liikun säännöllisesti vähintään 2x/vko sekä venyttelen päivittäin, lisäksi jumppaan niska-hartiaseutua säännöllisesti. 
Olen melko tyytyväinen tähän tilanteeseen, muutosta voi toki olla tiedossa, sillä aloitin tällä viikolla uudessa työpaikassa ja en vielä yhtään osaa sanoa miten päivät tulevat rytmittymään. Kääk! Loppuun vielä kuva jonka nappasin viime viikolla. Muistatteko kun mainitsin tässä postauksessa , että pieneneminen alkaa nähtävästi yläkropasta? 
Varsinkin paidoissa huomaa selkeästi sen, että täällä pienennytään. Yritin ottaa roikkuvasta paidasta kuvaa, mutta tämä osoittautuikin olevan astetta vaikeampi projekti, video olisi ehkä parempi tähän tarkoitukseen. :D  


2 kommenttia

  1. Hei!
    Löysin eilen blogisi ja nyt olen saanut sen luettua läpi. Ihanan rehellistä ja elämänmakuista tekstiä! Toivottavasti uusi työ ei ole vienyt voimia jatkaa remonttia. Ja toivottavasti näitä tekstejä tulee lisää! :)

    Vinkki vitonen: En tiedä, oletko kokeillut smoothieita aamupalana. Siis itsetehtyinä. Mulle smoothie ainakin uppoaa myös silloin, kun muuta ei tee mieli syödä (esim. kipeänä tms.) ja sillä saa helposti ison kasan marjoja ruokavalioon ja on täyttävää, jos huolehtii protskun määrästä. Meidän vakkariresepti yhdelle hengelle: Banaani, maitorahkaa, kaurajogurttia, soijamaitoa (näitä maitotuotteita ja niiden korvikkeita voi itse varioida), vettä, pähkinöitä/manteleita/siemeniä vaihdellen sekä jotain pakastemarjoja. Lisäksi voi halutessaan heittää jotain makeutusta sekaan (itse käytän välillä hunajaa tai agavesiirappia). Puolukka toimii yllättävän hyvin smoothiessa; olin itse aluksi tosi skeptinen, mutta nyt se on suosikki.

    Mun pikkuhiljaa starttaavaa laihdutusprojektia voi seurata täältä:
    https://lihavastaonnelliseksi.blogspot.fi

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa ja kiitos ihanasta kommentista!

      En ole mihinkään katoamassa ja tekstejä on tulossa lisää, tässä parantelen itseäni influenssasta, joten blogin päivittäminen on vähän jäänyt taka-alalle.

      Smoothiet on kyllä hyvä vinkki, pitää ottaa käyttöön! Vois toimia tosi hyvin varsinkin töissä.

      Tsemppiä projektiin! Kunhan tervehdyn niin tuun kurkkaamaan blogia :)

      Poista