Näin aloitin liikkumisen

Olen ehkä aiemminkin maininnut tästä, mutta en ole koskaan kokenut kovin suurta rakkautta liikuntaa kohtaan. Liikkuminen on ihan kivaa ja fiilis sen jälkeen on ihan hyvä, mutta moni muu asia on niin paljon kivempaa, tai niin olen vuosikausia ajatellut...


Löysin tämän omalla kehonpainolla tehtävän 20 minuutin jumpan jota olen noudattanut, koska halusin nähdä kuinka rapakunto nousee ja ajattelin, että kotona tehtävä jumppa tulee suoritettua ja täytyy myöntää, että kun jumppa kerta kerralta helpottuu ja kunto kasvaa, niin onhan se motivoivaa ja mieltä hivelevää.

Lisäksi aloin käymään 20 minuutin kävelylenkeillä, koska halusin jotain tekemistä kun hurahdin podcasteihin ja kotonakaan ei ollut enää mitään siivottavaa (joku ehkä tietää kuinka podcastit vaatii jotain tekemistä samalla, ainakin omalla kohdallani). Lähdin kävelyille sillä ajatuksella, että less is more ja hiton hyvä kun teen edes jotain. Pikkuhiljaa lenkit on pidentyneet, mutta 40 minuuttia on keskimäärin se aika mitä tulee käytettyä, muuten alkaa tylsistyttämään, koska en taida vieläkään olla lenkkeilyn suurin fani. ;) 
Sää ei ole muutenkaan lähipäivinä suosinut lenkkeilijää, ainakin täällä Keravalla on ollut superliukasta, joten liityin shape.fi liikuntapalveluun kuukaudeksi, jotta lenkin sijasta voin tehdä kotona sisällä jotakin liikunnallista. 


Olen myös ottanut rutiinikseni venytellä aamuisin ja välillä myös iltaisin ja yritän huoltaa niskaa ja hartioita, sillä olen taipuvainen päänsärkyyn. 

Eli miten sohvaperuna alkoi liikkumaan? Suoraan sanottuna: en tiedä. Jotain tapahtui, aloin tekemään ja tekeminen on maistunut. Liikunnan suhteen noudatan vain paria sääntöä: pääasia että teen edes jotakin ja se riittää, toistaiseksi. 


Tiedätkö hyviä jumppavideoita tai palveluita online joita voisit suositella? Vinkkejä otetaan vastaan! 



Ei kommentteja